Pressemeddelelse: Uggerly Installation 25-års jubilæumsreception

Gaveregn til gode formål fra jubilerende Aalborg-virksomhed

Ungdom_ABCGlade ungdomsspillere fra badmintonklubben ABC, der er én af fem projekter, Uggerly Installation hylder under sin jubilæumsreception d. 16. marts.

Uggerly Installation fejrer sine første 25 år med at støtte frivillige, der gør en forskel for udsatte mennesker og indenfor idrætten

Når den store el- og VVS-entreprenørvirksomhed Uggerly Installation i Aalborg den 16. marts markerer sine første 25 år på markedet, så vil det komme fem forskellige frivillige projekter til gode. Projekter, som alle har det til fælles, at de drives af ildsjæle og at de gør en forskel.

• Selvfølgelig er vi en professionel virksomhed på et marked med skarp konkurrence, men man må aldrig blive så fokuseret på det faglige og daglige, at man glemmer de andre sider af livet. De mennesker, som har det svært – og dem, som gør noget for at hjælpe uden at tænke på egen vinding. Dem, der ikke råber op, men arbejder i det stille. Og så har vi også et blødt punkt med idrætten, som jo er befolket af ildsjæle. Dem vil vi også gerne give et anekendende klap på skulderen, siger Uggerly Installations administrerede direktør, Henrik Uggerly.

På den baggrund vil virksomheden give fem donationer på hver 25.000 kr., som uddeles ved en jubilæumsreception på firmaets hovedsæde på Assensvej i Aalborg Øst den 16. marts. De fem modtagere af den kærkomne økonomiske håndsrækning er:

1. Din Nødhjælp, som driver børnehjem i Nigeria for udstødte såkaldte ”heksebørn”. Hjælpeorganisationen er stiftet af Anja Lovén, som kommer til Aalborg for at modtage pengene.
  2. Back to Life-projektet. Da Mikkel Salling Holmgaard var tæt på at miste livet ved et drab under en Halloween-fest på Hasseris Gymnasium, ændrede hans liv sig radikalt. Han er nu leder af organisationen Back to Life, der arbejder på bedre hjælp til rehabilitering for hårdt udsatte mennesker. Mikkel Salling Holmgaard blev sidste år kåret til Årets Nordjyde af TV2/Nords seere. Han deltager også i jubilæumsreceptionen.
  3. Foreningssamarbejdet 9220. Et netværkssamarbejde i Aalborg Øst, hvor Uggerly Installation har hovedsæde. Netværket støtter lokale idrætsklubber for at rekruttere og fastholde unge, ikke mindst med anden etnisk baggrund, i en meningsfuld fritid. Blandt de frivillige i projektet er AaBs tidligere sportsdirektør, Lynge Jakobsen, som møder op for at modtage prisen.
  4. ABC Badmintons ungdomsafdeling. Klubben i firmaets nabolag gør et stort og uegennyttigt arbejde for unge i Aalborg Øst, og klubben er aktivt med i Foreningssamarbejdet 9220. Klubben sender et hold friske ungdomsspillere til receptionen.
  5. Aalborg Svømmeklub. Én af Aalborgs største og mest markante klubber, som er med til at gøre byens navn kendt og respekteret overalt. Klubben har en stærkeliteafdeling, men glemmer ikke sit brede grundlag, bl.a. gennem undervisningen af børn. Klubbens største stjerner – Mie Ø. Nielsen, Katrine Villesen og Victor Bromer – tager hjem fra en elitetræning og møder op for at tage imod donationen på de 25.000 kr.

De fem prismodtagere får pengene overrakt ved en festlig begivenhed, som ledes af den kendte journalist Jørgen Pyndt og med underholdende indslag af rapperen og poeten Johnny Hefty, som giver prismodtagerne et festligt ord med på vejen.

• Feltet spænder vidt, men har det til fælles, at det er båret af mennesker, som fortjener al mulig støtte. Ikke bare i forbindelse med en festlig lejlighed, men hele tiden. Så med vores anerkendelse håber vi også, at vi kan være med til at skabe opmærksomhed om den kolossale betydning, frivilligt arbejde har, siger Henrik Uggerly.

I forbindelse med jubilæumsreceptionen vil firmaet også hylde en række medarbejdere, som har gjort en speciel indsats.